Dincolo de durere – Biodinamica craniosacrala integrata pentru tratarea migrenelor




Scriu articole cu subiect astrologic din 2013. Imi place foarte mult sa ajut, la nivel astrologic prin descifrarea vibratiilor astrale ale perioadelor pe care le traversam,   iar un blog de astrologie ajunge la mai multi oameni decat o sedinta de terapie fata in fata. De ceva timp insa, ajutorul s-a manifestat mai degraba prin interactiune directa, care  a fost mai eficienta deoarece s-a adresat urgentelor, asa ca am lasat un pic de-o parte astrologia, fara a o abandona insa.

Intentionez ca in viitor sa impletesc terapia craniosacrala cu astrologia, intr-un fel  la care ma gandesc, dar pe care-l voi testa usor, in timp. Pana atunci, ma gasiti pe www.timpuriastro.ro si din cand in cand pe acest blog, dar si langa masa de terapie.

Experienta mea ca practicant al biodinamicii craniosacrale integrate nu este mare, chiar daca am absolvit cursurile initiale acum patru ani si intre timp m-am format continuu cu alte si alte cursuri. Experienta se capata din lucrul cu clientii si aici am stau cam prost, din cauza timpului scurt care-mi mai ramane dupa orele de serviciu. De aceea nici nu am mai scris nici articole noi pe blog, practica mi s-a parut mai important decat teoria, mai ales cand ai de-a face cu oameni care au nevoie de ajutor urgent.

Dupa 8-10 ore de lucru concentrat la birou, cele cateva sedinte de terapie pe care le-am oferit saptamanal au fost oaza mea de liniste si multumire ca pot aduce ordine si echilibru acolo unde exista haos si durere.  In ciuda practicii sa-i spunem “part-time”, am avut cateva succese in ameliorarea unor dureri si disfunctii care imi asigura combustibilul necesar pentru a practica si a ma intrui in continuare.

De fapt, nu cred ca exista cineva care a urcat pe masa mea de terapie si sa fi fost dezamagit, poate de aceea am clienti care au revenit dupa luni de zile de la epuizarea celor 10 sedinte de terapie, cat dureaza de obicei un program concentrat de ameliorare a unor boli cronice sau chiar disparitia unor simptome, cum ar fi durerea. Dar aici intervine si asumarea responsabilitatii clientului asupra propriei sanatati, sunt persoane ocupate, stresate, care nu au timp sa vina la sesiunea de terapie decat o data pe saptamana, ori cele mai bune rezultate se obtin atunci cand se incepe cu cate doua sau trei sedinte de terapie pe saptamana in primele trei saptamani, ca dupa aceea intervalul dintre sedinte sa se mareasca.
In afara de sinuzite, despre care am scris intr-un articol precedent, de amenoree si dismenoree, anxietate si depresie, despre care voi scrie in curand,  migrenele si alte dureri de cap sunt pe lista problemelor medicale care si-au gasit ameliorarea prin tehnicile biodinamicii craniosacrale pe care o practic.  Clienta care suferea de migrene de cativa ani a fost sceptica la prima sedinta, mai ales ca a venit chiar in tipul unui episod dureros si nu credea ca va putea rezista pe masa de masaj mai mult de cateva minute.

Dar, sa ne reamintim ce inseamna sistemul craniosacral mai intai si apoi sa vedem care sunt restrictiile ce pot determina durerile de cap. In paranteza fie spus, si eu am dureri de cap care-mi apar oarecum periodic la anumite tranzite astrale la planetele din natal din casele VI-XII, insa prin practica craniosacrala si qigong nu numai ca s-au rarit dar s-au si ameliorat, astfel incat nu am mai luat pastile contra durerii de foarte mult timp.

Termenul “craniosacral” a aparut la inceputul secolului trecut si este legat de numele lui William Garner Sutherland, un osteopat american care a observat si apoi a dezvoltat anumite tehnici pe seama faptului ca oasele craniului nu se sudeaza la adult, asa cum am fost obisnuiti sa credem, ci ca au fost proiectate sa se miste in niste articulatii care la acest nivel se numesc suturi. Sistemul craniosacral este format din oasele cutiei craniene, structurile creierului implicate in formarea si circulatia lichidului cefalorahidian, membranele care contin creierul si maduva spinarii, membranele tesuturilor conjunctive, osul sacrum si fluidul cefalorahidian. Ca si sistemul respirator, si sistemul craniosacral are un ritm, creat prin formarea, umplerea si drenarea fluidului cefalorahidian de-a lungul membranelor care-l contin.

Terapia craniosacrala a fost promovata la o scara mult mai mare de catre dr. John Upledger, care a imbunatatit-o si a extins-o prin includerea termenului de eliberare somato-emotionala, o tehnica ce se refera la eliberarea emotiilor captive in tesuturile corporale. Terapia craniosacrala consta intr-o corectie a ritmului craniosacral prin atentia, intentia si atingerile blande ale terapeutului, care “asculta” ritmurile subtile ale fluidului cefalorahidian. Acesta,  prin mobilizarea oaselor care compun sistemul craniosacral, incurajeaza productia si reabsorbtia fluidului cefalorahidian, sustinand capacitatea corpului de autoreglare si vindecare. Atingerea blanda, neinvaziva si usoara, creeaza efecte profunde, pozitive, asupra unui spectru larg de disfunctii, despre care am vorbit mai pe larg in primul articol de pe acest blog.

In ceea ce priveste migrena sau durerile de cap, terapeutul poate  constata o restrictionare severa a membranelor care inconjoara creierul si maduva spinarii, corpul intreg aflandu-se intr-o stare de dezechilibru avansata. Dupa o evaluare precisa, prin atingerea si ascultarea ritmului craniosacral in zona capului, a osului sacrum, a coloanei vertebrale, terapeutul aplica o serie de tehnici care duc la mobilizarea oaselor cutiei craniene pentru a elibera si determina o curgere libera a fluidului cefalorahidian. Prin eliberarea tuturor restrictiilor de pe traseul sistemului craniosacral de la craniu pana la osul sacrum, insistand asupra unor zone mai tensionate, durerile de cap dispar chiar in cursul sesiunii de terapie, iar migrenele isi reduc intensitatea pana la disparitie.


Eu mai recomand in acest caz si aromaterapia, dar si meditatia, ca o forma subtila de echilibrare pe care o poate practica oricine, la orice ora, nu numai pe masa de masaj.